MEDI NATURAL I SOCIAL

GRÈCIA, ROMA, EGIPTE

Per conèixer aquestes cultures tant importants de l'Edat Antiga hem treballat a classe, hem investigat i hem descobert moltes coses interessants: quin territori van ocupar, quins monuments van construir, quins eren els seus déus, com vivien, com lluitaven...
Tot allò que ens ha semblat més interessant ho hem exposat a la classe en un gran mapa i d'aquesta manera hem anat compartint entre tots el que anàvem descobrint





ELS IBERS

Aquesta activitat la vam començar en el Museu de Santa Perpètua. Allà ens van explicar que aquesta cultura va estar present al nostre poble i vam descobrir una de les peces més important que es conserven: L'ESTELA IBÈRICA. Vam fer un taller per conèixer l'escriptura dels ibers i va ser molt divertit intentar escriure els nostres noms utilitzant aquest simbols

A classe vam provar de fer la nostra versió:





A la part inferior, fent de suport, cadascú ha escrit el seu nom utilitzant l'alfabet iber




PREHISTÒRIA

Comencem a treballar  aquest tema amb una visita a les COVES PREHISTÒRIQUES DE L'ESPLUGA DE FRANCOLÍ per conèixer com van viure els nostres avantpassats.

Vam fer un taller per aprendre com vivien els homes i dones del Paleolític i vam construir una cabana seguint la mateixa tècnica que ells utilitzaven, aprofitant una balma i fent servir pals i pells d'animals.




Després vam conèixer com realitzaven les pintures rupestres i quina finalitat tenien aquestes pintures. Vam fer una petita pintura imitant el seu estil



A l'interior d'aquesta petita cova també ens van explicar l'evolució de l'home des del HOMO HABILIS FINS A L'HOMO SAPIENS i quines eren les diverses eines, armes i tècniques que dominaven, com ara poder fer foc utilitzant les pedres fogueres.



A continuació vam visitar la Cova Gran. Aquesta cova té més de tres kilometres de profunditat peró nomès vam recòrrer els primers 500 metres, ja que la resta està ocupat pel riu Francoli.
En aquesta visita vam conèixer la forma de vida del homes i dones del Paleolític i del Neolític i també ens van explicar com s'havia format la cova. Desgraciadament no vam poder fer fotos.


En aquest enllaç podeu visitar la seva pàgina web i trobareu imatges de l'interior de la cova i moltes altres informacions molt interessants



A la sortida de la cova ens vam trobar amb les reproduccions d'unes cabanes neolítiques que ens vam impressionar força.



I per acabar l'activitat vam gaudir d'una estona d'esbarjo abans de tornar a l'escola.




L'origen de la humanitat.

En aquest taller que hem fet a l'escola hem complementat tot el que vam aprendre a les coves  de l'Espluga sobre el Paleolític i el Neolític.

Sobre tot hem aprés quins van ser els origens de l'home i com va anar evolucionant al llarg de milions d'anys fins arribar a l'homo sapiens.

Després vam poder manipular amb materials molt diversos i experimentar com feien aquest homes i dones algunes de les seves activitats quotidianes.

En aquestes fotos i vídeos us ensenyem tot el que vam fer.








 Els nens i nenes han visitat l'exposició permanent del Museu de Santa Perpètua per conèixer d'aprop les restes neolítiques que es van trobar al 1977 a Can Vinyals.
En aquest jaciment hi havia un enterrament del que es conserven dos esquelets i el seu aixovar.
També  es van trobar diverses eines d'aquell periode. 
Alguns nens i nenes durant la seva visita han fet algunes fotos que després hem penjat a la classe.





PLANTES DEL NOSTRE ENTORN
Per acabar el trimestre hem estat estudiant els éssers vius i n'hem fent una classificació. Quan parlavem de les plantes se'ns ha acudit fer una petita col·lecció de plantes del nostre entorn. Les hem portat a classe i n'hem investigat una mica

Mx 2314n 20180316 132322

També hem montat a l'aula un petit racó amb algunes plantes, hem buscat informació sobre com les hem de cuidar: temperatura i humitat. Esperem que creixin molt






L'AIGUA A LA NATURA. ( 5è B)

Per començar a treballar aquest tema, vam fer una pluja d'idees sobre el que sabíem i sobre el que volíem aprendre.

A partir d'aquí, vam realitzar un esquema que vam acabar penjant a la paret:



A continuació ens vam organitzar per grups i vam començar a treballar les idees proposades.


https://photos.app.goo.gl/YL9uceRNSCSuTaJp1

En funció del que anàvem investigant i aprenent, vam modificar el nostre esquema fins que va quedar així:




L'AIGUA A LA NATURA.( 5è A)

Per començar a treballar aquest tema vam fer una posada en comú de tot el que ja sabíem i ho vam recollir en un esquema que van penjar a la paret.




A partir d'aquestes  idees vam començar a investigar per aprendre coses noves. Ens vam organitzar per grups i ens vam repartir la feina.



En funció de la informació recollida i les coses que anavem aprenent el nostre esquema anava canviant fins que finalment ens va quedar així:


La feina feta pels grups va quedar recollida en un DOSSIER que hem compartit tota la classe.

Un dels grups es va animar a fer una maqueta sobre les formes de la costa







LES CAPES DE LA TERRA.
A classe hem començat a investigar sobre el nostre planeta per tal de conèixe'l millor.
Hem descobert que està format per diverses capes i les hem representat en aquestes esferes de porexpan.


Clica a sobre de la imatge

En aquesta investigació hem descobert que la geosfera està formada per roques i minerals i hem volgut saber més coses sobre ella.
Amb aquestes mostres hem pogut esbrinar les característiques i propietats d'algunes d'aquestes roques i minerals.


Clica a sobre de la imatge

PLAQUES LITOSFÈRIQUES

A Medi hem treballat les plaques litosfèriques en grup.
Primer de tot hem fet una pluja d'idees sobre aquest tema i hem fet una lectura sobre el concepte de les plaques i les seves característiques més importants.
Després ens hem organitzat en grups i hem començat el treball.

1. Hem retallat el mapa de les plaques litosfèriques.
2. Amb safates de porexpan, hem enganxat les diferents plaques i hem fet un trencaclosques.
3. En safates de vidre amb una mica d'aigua, hem col-locat el nostre trencaclosques amb les plaques i bufant amb canyetes hem observat com era el moviment de les diferents plaques tectòniques.

En aquestes fotos es pot veure tota la feina dels grups per preparar la pràctica.


Cliqueu  a la imatge per a veure totes les fotos



Cliqueu  a la imatge per a veure totes les fotos


Aquest ha estat el resultat final.


Grup 1: PAU, ENOC, PAOLA,IVAN I MAXIM


Grup 2 : LUCIA, NEREA, SERGIO, DANIEL, SANDRA I JORDI


Grup 3: AYOUB, AARON, LARA, NOELIA I ELENA

Grup 4: LAIA, GERARD, PIERO, RICARDO, CARIDAD

Grup 5: ARA, MARINA, FRANK, KAREN I ADRIÁN




  • També hem estudiat les diferents capes de la terra. 

          Aquest ha sigut el resultat de les       nostres esferes:





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada