Geometria a l'aula
Hem començat a treballar la geometria a l'aula i no hi ha millor manera que fer-ho a través de l'experimentació, la pròpia vivència i la manipulació! Us deixem aquest petit vídeo per a que observeu què implicats que estem!MESURES I DECIMALS
Per treballar les mesures ens adonem que necessitem els nombres decimals, per això els treballarem conjuntament.
En aquesta activitat els nens i nenes estan situant uns nombres a la recta numèrica.
Primer busquen una manera de fer-ho i després ho apliquen a tots els números.
Finalment els han ordenat d'aquesta manera
S'han organitzar per grups i de forma lúdica i manipulativa treballen mesures de longitud, capacitat, massa... i observen de forma pràctica la utilitat que per a tots nosaltres tenes els nombres decimals a la nostra vida diària.
DIVISIONS MANIPULATIVES AMB LA CARI I EL MAHAMEDI
A la Cari i el Mahamedi els hi encanta fer divisions a partir dels materials manipulatius que tenim a l'aula. Avui han decidit que us ho volien explicar!
DISTRIBUCIÓ DE L'AULA
Els alumnes de 5è B ens vam organitzar per grups i vam fer diverses propostes per canviar l'organització de la classe.
Un cop treballades les mesures i els plànols, entre altres, cada grup va exposar la seva proposta i la va defensar davant la resta de la classe.
REORGANITZANT L'AULA
En tornar de vacances els nens i les nenes van proposar que els agradaria canviar la distribució de la classe.
Ens van organitzar en grups per tal d'elaborar propostes diferents de com podria ser aquesta distribució. Vam decidir fer un plànol de la classe i dibuixar cadascuna de les propostes.
Vam poder treballar les mesures, els plànols i les escales.
Després del treball en grup vam explicar el que cada grup havia fet
Aquestes van ser les 4 propostes presentades
I per últim s'havia de portar a la pràctica
Continuem treballant la Probabilitat amb aquesta cursa que hem escenificat a classe.
Durant l'activitat ens hem repartit els papers i hem fet una recollida de dades :
Posteriorment hem posat en comú tota la feina realitzada i hem arribat a expressar numericàment el que hem estat fent, utilitzant fraccions i percentatges
EL JOC DE L'ESPIRAL
A través d'aquest joc hem introduït el tema de la probabilitat. Els nens i les nenes han estat jugant una estona seguint unes determinades regles. A partir d'aquí hem fet una reflexió en grup i ens hem plantejat una sèrie d'interrogants: què ha passat?, perquè ha guanyat un dels jugadors i no un altre? quines probabilitats tenia cada jugador de guanyar o perdre?,etc.
Posteriorment hem hagut d'expressar els resultats del joc i hem vist que ho podien fer de diferents maneres: fraccions, gràfics de barres,etc.
Clica a sobre de la imatge
El registre de tirades i els resultats obtinguts els hem recollit en aquest gràfics que hem fet amb excel.
Clicant a sobre de la imatge podeu veure els treballs dels alumnes
CONSTRUÏM NOMBRES AMB BLOCS MULTIBASE
Clica a sobre de la imatge
Quina gracia tots estem a camara rapida jajajajaajajaaj
ResponEliminaJajaja
ResponElimina